2016. november 24.

Resztelt máj

Ahány ház, annyi szokás, ezt már sokszor megállapítottam. Legutóbb a resztelt máj készítése közben, amit én eddig nem csináltam még, anyukám viszont annál többször. Így volt egy emlékem arról, hogy mit hogyan... de a biztonság kedvéért azért ránéztem az interneten is, ki mit ajánl. Nem tudnék igazságot tenni, ha megkérdeznék tőlem, hogy melyik elkészítési mód eredményezi a legfinomabb resztelt májat. Mert variáció akad bőven.


Van aki nem sózza főzés közben, mert megkeményedik a máj. Van aki ezt nem tartja igaznak, ő már az elején megsózza. Van aki paprikát-paradicsomot is ad hozzá, van aki vizet is önt alá és van olyan is, aki a végén liszttel kikevert vízzel sűríti a szaftot. Van aki nem tesz bele majoránnát, van aki apróra vágott szalonnával kezdi az étel elkészítését. És van olyan is, aki tejjel főzi.

Ehhez képest az enyém egy lényegesen leegyszerűsített változat. :)


Hozzávalók (jó nagy adaghoz):
- 1 kg máj (ízlés szerint sertés, csirke, pulyka)
- 50 dkg vöröshagyma
- 2-3 evőkanál zsír
- őrölt bors
- pirospaprika
- majoránna
- só

A májat megmossuk, megtörölgetjük és lehetőség szerint minél vékonyabb csíkokra vágjuk. A zsírt egy nagyobb edényben kiolvasztjuk, hozzáadjuk a megtisztított, félbe- majd csíkokra vágott hagymát. Összekeverjük, fedő alatt megpároljuk. A sok hagymától lesz jó szaftos az ételünk.

Beletesszük a májat, összeforgatjuk, és gyakran megkeverve főzzük-pirítjuk. Körülbelül 15-20 perc alatt kész is van ez a mennyiség. Ekkor megszórjuk majoránnával, pirospaprikával, őrölt borssal, sóval, összekeverjük és még kb. 2 percig a tűzön hagyjuk.


Forrón tálaljuk, frissen a legjobb. Főtt krumpli illik hozzá, én a tányéromon szét is szoktam nyomogatni, hogy felszívja a máj szaftját.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése