2016. január 31.

Narancsos-diós répaszelet

Múlt héten valamilyen diós sütire vágytam, amelynek a tetejére egy könnyed krémet képzeltem el. Volt itthon egy doboz lejárat közeli mascarponém, azt terveztem tejszínhabbal kikeverni - imádom ezt a kombinációt - és esetleg gyümölccsel ízesíteni.

Receptek között böngészve Rupáner-Gallé Margó oldalára tévedtem, mint már oly sokszor. És persze hogy sikerült ötletet gyűjtenem nála. A bögrés diós répasütije nagyon megtetszett, kiindulási alapnak tökéletes volt.


Kicsit variáltam rajta és az ő receptjéhez képest több hozzávalóból is a  fele mennyiséget vettem. Így lett a képeken látható magasságú, kb. 30 x 20 cm-es süteményem.

Hozzávalók a tésztához (2,5 dl-es bögrével mérve):
- 1 bögre cukor
- 1 bögre liszt
- 2 egész tojás
- 1 csomag vaníliás cukor
- fél bögre olaj
- 1 narancs
- 2 közepes sárgarépa
- háromnegyed bögre darált dió
- 1 teáskanál sütőpor
- fél teáskanál szódabikarbóna
- 1 teáskanál fahéj


A sárgarépát megtisztítottam, a narancsot meghámoztam és gerezdekre szedtem. Mindkettőt beletettem az aprítógépbe és szinte pépesre aprítottam.

Egy nagyobb tálba beletettem az összes hozzávalót és csomómentesre kevertem. Egy sütőedényt kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem a masszát, majd 190 fokra előmelegített sütőbe toltam. Kb. 35 perc alatt megsütöttem, tűpróbával ellenőriztem.

Amíg hűlt a süti, elkészítettem a krémet.

Hozzávalók a krémhez:
- 25 dkg mascarpone
- 2 evőkanál porcukor
- 2 dl habtejszín
- 2 evőkanál ribizlilekvár

A habtejszínt a porcukorral kemény habbá vertem. Belekevertem a mascarponét, majd a végén egy kanál segítségével a ribizlilekvárt is.

A sütit felszeleteltem és tálaláskor minden szelet tetejére tettem egy-egy kanálnyit a krémből.


Kicsit megosztó sütemény. Az intenzív ízek és főleg a sárgarépa miatt nem mindenkinek jött be, de én például egyedül fel tudtam volna falni az egész tepsivel. Érdemes kipróbálni, esetleg a krém ízesítését más gyümölccsel vagy lekvárral variálni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése