2015. március 15.

Visegrádi pecsenye

Karácsony után megleptem magam egy szakácskönyvvel. De nem akármilyennel! Ebben a könyvben a 80 recept mellett 80 kedves, személyes történet is szerepel egyik kedvenc magyar színművészem, Bodrogi Gyula elmúlt 80 évéből. Ráadásul nagyon szép fotókkal vannak illusztrálva a receptek, szinte kedvet kaptam hozzá, hogy mind a nyolcvanat kipróbáljam egymás után.

Először csak a sztorikat olvastam el - vidámak, meghatóak, humorosak, Bodrogi Gyula csecsemőkorától kezdődnek és a 80. születésnapjánál érnek véget - majd elkezdtem alaposan megvizsgálni az ételleírásokat is. Alig van közte olyan, amely pontos mennyiségeket ajánlana a hozzávalók tekintetében, így ez a könyv olyanoknak való, mint én, akik szeretnek egy kis kreatív szabadságot főzés közben. Akik ízlésüknek megfelelően alakítják az ételt, kedvük szerint mérik a hozzávalókat.


Kölcsönadtam anyukámnak a könyvet. Pillanatok alatt átolvasta és azzal a lendülettel be is jelölt néhány oldalt, vagyis néhány receptet, amelyet egészen biztosan ki fog próbálni belőle. Az elsőt máris mutatom, ez a visegrádi pecsenye, amelyhez egy Gobbi Hildáról és az ő visegrádi építkezéséről szóló történet dukál a könyvben Bodrogi Gyula tolmácsolásában.


A könyvben szereplő receptekhez nincsenek felsorolva a hozzávalók, ezért ezt most én külön megteszem, azután pedig idézem az elkészítési leírást, úgy, ahogyan az a könyvben olvashatjuk.

Hozzávalók:
- sertéshús (pl. karaj, tarja, comb)
- só
- bors
- olaj vagy zsír
- vöröshagyma
- fokhagyma
- gomba
- paprika
- paradicsom
- kakukkfű
- pirospaprika
- sonka
- csemege uborka
- tejföl
- petrezselyem

Mennyiségek: mindenből ízlés szerint. :)


Tégy serpenyőbe kevés zsírt és a vékony szeletre vágott, kiklopfolt, sózott, borsozott húst. Hirtelen süsd meg, mindkét oldalát pirosra. (Ha nem sikerül szép szeleteket vágni, akkor vékony csíkokra is vághatod a húst.) Amikor megsült, vedd ki tányérra, s a visszamaradt zsíron pirítsd meg a vékony csíkokra vágott hagymát. Adj hozzá fokhagymát, keverd meg kicsit, és már mehet is hozzá a csíkokra vágott gomba, a szintén csíkokra vágott paprika és a cikkekre szelt paradicsom. Fűszerezd sóval, borssal, kevés kakukkfűvel és pirospaprikával. Ha egyet rottyan, már mehet is bele a csíkokra vágott sonka és uborka. Pár perc múlva adj hozzá tejfölt, majd tedd vissza a húst a szaftba, szórd meg felaprított petrezselyemmel, s kb. 1-2 percig főzd még. Galuskával tálald.


Galuskával is biztosan nagyon jó, de anyukám tésztát főzött ki hozzá. Azt mondta, nagyon finom lett, máskor is el fogja készíteni. Én pedig mielőbb kipróbálom, kedvet kaptam hozzá a fotók alapján.



2 megjegyzés: