2015. március 29.

Francia rakott rétes

... Bodrogi Gyula 80 év 80 recept 80 történet című könyvében megjelent recept alapján. A visegrádi pecsenyénél említettem már nektek ezt a könyvet és azt is, hogy telis-tele van kipróbálásra váró, ígéretesnek tűnő recepttel. Anyukám szorgalmasan teszteli és a húsétel után egy desszert következett a listáján. Méghozzá ez a könnyű, krémes-habos édesség, amely a francia rakott rétes nevet kapta a művész úr könyvében.


Nagyon egyszerűen elkészíthető, nem kell hozzá más mint réteslap, kevés olaj, porcukor, tejszínhab és vaníliás krém (pl. Dr. Oetker Házi krémes krémporból készített). Nincs túlbonyolítva, egymásra kell rétegezni a megsült réteslapot és a tejszínhabot-krémet, majd pihentetni egy kicsit és azután csak figyelni, hogy milyen gyorsan elfogy a süti.

Nekünk annyira ízlett, hogy azóta már én is megcsináltam, egy ici-picit másképp mint anyu. A hozzávalók viszont ugyanazok voltak.

Hozzávalók:
- réteslap (anyunál 2 csomag, nálam 1)
- Dr. Oetker Házi krémes krémpor (anyunál 2 csomag, nálam 1)
- tej (anyunál 1,6 liter, nálam 8 dl)
- Hulala habtejszín (anyunál 1 liter, nálam fél)
- olaj
- porcukor

Természetesen a vaníliás krémet máshogyan is elő lehet állítani, ki hogyan szereti.


Bodrogi Gyula könyvében az elkészítésről szóló leírás a következőképpen hangzik:

Három réteslapot teríts az asztalra, olajozd meg, és hintsd meg porcukorral. 8 x 8 cm-es lapokra vágd fel, tedd sütőbe úgy, hogy alatta és fölötte is legyen egy tepsi, majd pirítsd addig, míg szép színe nem lesz. Ha kihűlt, rétegezd őket sárga krémmel és tejszínhabbal. Az utolsó lap tetejét porcukorral hintsd meg. Finom lesz, ígérem!

Nos, először ahogy anyu készítette: három réteslappal dolgozott egyszerre (8 db-os csomagnál ez 16 db-ot jelentett összesen, tehát az utolsó adagba 4 réteslap került), minden lapot megkent vékonyan olajjal, úgy fektette egymásra őket. Az utolsót megszórta porcukorral, ezután igyekezett pontosan 8 x 8 cm-es négyzeteket vágni belőle. Sütőpapírral bélelt sütőlapra helyezte, majd 180 fokra előmelegített sütőben néhány perc alatt megsütötte. A sütőlap fölé még egy sütőlapot betolt, hogy ne égjen meg hirtelen a réteslap sütés közben. Amíg hűltek a megsült réteslapok, felverte a tejszínt és a Házi krémes krémport a tejjel a csomagoláson található utasítás szerint. Majd csillagcsőrös habzsákba töltötte a krémeket és rétegezve megtöltötte a réteslapokat. Minden rétegbe került tejszínhab és vaníliás krém is. Egy-egy sütihez két réteg tölteléket és 3 réteg réteslapot használt. Az utolsó réteget megszórta porcukorral.

Ahogy én készítettem: 1 csomag réteslapot használtam, vagyis 8 lapot. Én is hármasával kezdtem feldolgozni, az utolsó adagba csak 2 lap jutott. Én nem kentem meg mindegyiket külön, csak a legfelső lapokat, amelyeket megszórtam porcukorral. Nem méregettem, 3 x 3 négyzetre vágtam. Innentől mindent ugyanúgy csináltam mint anyu.


Egy éjszakát érdemes pihentetni fogyasztás előtt, mert úgy kissé megpuhul a réteslap és könnyebb falatokat vágni belőle. De nem csodálkozom, ha nem bírjátok kivárni az egy éjszakát, és még azelőtt elfogy a süti, mielőtt megpuhulna. :)

És van még egy hab a tortán: a könyvben ehhez a recepthez egy Törőcsik Mariról szóló történet tartozik :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése