2015. január 26.

Rétestésztában sült hagymás-szalonnás burgonya

Ez volt az egyik köret, amit a vörösboros szarvasgerinc mellé készítettem karácsonykor. A receptet ugyanott találtam, ahol a szarvasét, az Ízletes Receptek oldalon. Tulajdonképpen ez volt az általuk javasolt köret a hús mellé - hagyma nélkül. De valahogy én a tört burgonyát nem tudom elképzelni hagyma nélkül, így nem is volt kérdés, hogy kiegészítem vele.


Mivel az eredeti receptben semmiféle mennyiség nem volt megadva a hozzávalókhoz, ezért ahogy a szarvasgerinc esetében, itt is rögtönöztem, a saját ízlésemnek megfelelően adtam hozzá mindent. Nagy adagot csináltam belőle, mert bár volt még knédli, hercegnőburgonya és párolt káposzta is ezen kívül de nem csak a szarvas mellé kellett köreten gondolkodnom, hanem a friss, házi véres és májas hurka és kolbász mellé is. Ez utóbbiakat egy ismerősünk készítette, karácsony előtt 1-2 nappal vágtak disznót, így tényleg minden nagyon friss és finom volt.


Hozzávalók egy jó nagy adaghoz:
- 1 csomag 8 db-os réteslap
- kb. 1,5 kg burgonya
- 3 dl tejföl
- 15 dkg füstölt szalonna
- 2 nagy fej hagyma
- 1-2 evőkanál zsír, ha szükséges
- só

A krumplit meghámoztam, felkockáztam és sós vízben feltettem főni. Közben a szalonnát apró kockára vágtam és zsírjára sütöttem egy nagyobb serpenyőben. A hagymát megtisztítottam, felaprítottam és rádobtam a szalonnára. Jól összekevertem és fedő alatt megpároltam. Ha kevésnek találjuk a zsiradékot, 1-2 evőkanálnyival kiegészíthetjük, lényeg, hogy ne legyen száraz a szalonnás hagymánk.


Amint megfőtt a krumpli, kissé összetörtem és belekevertem a tejfölt, valamint a szalonnás hagymát. Lágy állagúnak kell lennie a masszának. Ha szükséges, sót is adhatunk hozzá.

A réteslapot kétfelé osztottam, 4-4 lapra. Kiterítettem az első adagot és a krumpli felét belekanalaztam, párhuzamosan a hosszabbik oldalával. A két végén hagytam helyet, mert miután Alulról-felülről ráhajtottam a tésztát, a két végét behajtottam alá. Ezt megismételtem a másik adaggal is, majd mindkét rudat átemeltem egy sütőpapírral bélelt tepsibe.

180 fokos sütőben pirosra-ropogósra sütöttem.


Nagy sikert aratott ez a nem mindennapi krumplis köret. Finom is, különleges is, és nem utolsósorban egyszerűen elkészíthető.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése