2014. november 19.

Mustáros-tejszínes penne bélszíncsíkokkal

Ezt az ételt a kedvenc balatonszárszói éttermünk, az Anno Taverna egyik fogása ihlette, mégpedig az, amit ők úgy neveznek: a Ház tésztája. A Tavernáról egy korábbi bejegyzésünkben már olvashattatok, ott leírtam, hogy miért szeretjük nagyon az éttermet, miért látogatjuk meg már sokadik éve minden szárszói nyaralásunk alkalmával többször is egy héten. Azon kívül, hogy hangulatos hely és már ismerősként üdvözölnek minket nem elhanyagolható tény az sem, hogy isteniek az ételeik. Ott még nem ettünk olyant ami ne ízlett volna nekünk.

Nekünk is és barátainknak is vannak kedvenc tavernás fogásaink. Van aki a sült oldalast nem hagyná ki, van aki a somlóit, van aki a húslevest és Imi például a Ház tésztáját.


Éppen ezért többször is kért már, hogy próbáljam én is megcsinálni. Nemrégiben kedvenc pincérnőnktől, Vikitől megkérdeztem a receptjét és igyekeztem valami nagyon hasonlót alkotni. Persze nem lett olyan mint a Taverna-féle Ház tésztája, de azért egy bejegyzést megérdemel.

Hozzávalók:
- 60 dkg marhabélszín
- 1 szál póréhagyma
- 1 nagyobb pritaminpaprika vagy 2 kápia
- 30 dkg gomba (én laskát tettem bele, de vargányával az igazi)
- 1 evőkanál mustár
- 1 teáskanál Worcestershire szósz
- 15 dkg márványsajt (nálam gorgonzola)
- főzőtejszín
- 20 dkg koktél- vagy cherry paradicsom
- só
- olaj
+ penne vagy spagetti

A tésztát sós vízben kifőztem, kevés kókuszolajjal összekevertem, melegen tartottam.


Miközben főtt a tészta, a vékony csíkokra vágott bélszínt a wok-omban olajon, folytonos keverés közben megpirítottam. A kis kockára vágott paprikát, felkarikázott póréhagymát és felcsíkozott laskagombát hozzáadtam, megsóztam és 10 perc-negyed óra alatt szintén átpirítottam.

Ezután belekevertem a mustárt és a Worcestershire szószt, felöntöttem kb. 3 dl főzőtejszínnel, beledobtam a kis darabokra vágott márványsajtot és 10 perc alatt összefőztem.

A legvégén mehetett bele a kettévágott paradicsom, még egyszer összerottyantottam és hozzákevertem a kifőtt tésztát és összesütöttem. Ekkor lehet hozzáadni még ízlés szerint tejszínt, hogy ne legyen száraz a tésztánk.


A tejszín a legsarkallatosabb pontja ennek az ételnek. Nehéz eltalálni, hogy mennyit öntsünk hozzá, mert az se jó ha úszik a szószban a tészta és az sem ha száraz. Sajnos nagyon hamar felszívja a szószt, így érdemesebb egy kicsit több tejszínt adni hozzá mint amennyit elsőre gondolnánk. :)

Az én tésztám első próbálkozásra viszonylag szárazra sikerült, legközelebb jobban oda kell figyelnem a tejszín adagolására.

Egyébként egy nagyon ízletes, gyorsan elkészíthető és laktató étel lett a végeredmény.

Köszönöm a segítséget Vikinek és az ötletet az Anno Tavernának!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése