2014. november 21.

Húsimádó koszorú

Az egész úgy kezdődött, hogy Gábor barátunk vasárnap átküldött nekem egy fotót. Méghozzá egy olyant, amit már többször láttam a Facebook-on, de valahogy soha nem realizáltam, hogy mit is látok rajta. Rengeteg gasztrooldalra vagyok feliratkozva és nap mint nap kismillió szebbnél szebb étel fotóját látom, így időnként már átsiklik a tekintetem némelyik felett.


Viszont így, hogy üzenetben kaptam meg, nagyobb figyelmet szenteltem neki és alaposabban megvizsgáltam. Ez volt az a kép, biztosan ti is láttátok már valahol:


 Gábor kérdésére, miszerint mit szólok hozzá, azt válaszoltam, hogy köszönöm az ötletet, egyik nap meg is csinálom. Úgyis mindig azzal vagyok bajban, hogy kitaláljam mit főzzek másnapra. Iminek is tetszett az étel a fotó alapján, úgyhogy ez eldöntött kérdés volt. Természetesen az ötletgazda sem maradhatott ki a kóstolásból. Gábor ráadásul fel is ajánlotta, hogy ha már ő találta ezt a szuper ételt, akkor be is vásárol hozzá.

Szerdára beszéltük meg a főzőcskézést, és mire hazaértem, már itthon vártak az alapanyagok.
 

Egyetlen dolog nem stimmelt: mirelit leveles tészta helyett mirelit pozsonyi kifli tésztát vásárolt Gábor. A kép alapján nem tudtam eldönteni, hogy pontosan mibe van csomagolva a töltelék, ezért javasoltam, hogy leveles tésztából legyen a vacsora / másnapi ebéd. Ilyent azonban nem kapott Gábor a boltban. Először kicsit meg voltam ijedve, hogy az édes burkolat milyen összhatású lesz a sós-csípős töltelékkel együtt, de mint utólag kiderült, tökéletes így együtt!


Azon is gondolkodtam, hogy miben süssem meg a koszorúkat? Végül 3 db jénai edény fedője mellett maradtam. Két egyformát és egy kisebbet találtam. Úgy terveztem, hogy hármunknak vacsorára és másnapi ebédre is jusson belőle. Ehhez a következő mennyiségekre volt szükségem:

Hozzávalók:
- 2 csomag (2 x 50 dkg) mirelit pozsonyi kifli tészta
- 30 dkg sajt (lehet mozzarella, trappista)
- 2 közepes lilahagyma
- 25 dkg sonka
- 30 dkg (csípős) paprikás szalámi
- 25 dkg szeletelt bacon
- 50 dkg paprika (kápia, tv vegyesen)
- 1 tojás
- bors
- 2 teáskanál olívaolaj


A kiolvadt tésztát vékonyra kinyújtottam. Hosszában 7 szeletre vágtam és vízszintesen is kettészeltem. A paprikát felszeleteltem és egy edényben az olívaolajon, fedő alatt megdinszteltem, annyira hogy roppanós maradjon, de ne teljesen nyers. A levét, amit eresztett, leszűrtem.

A tésztát az üvegfedőben sugár alakban egymás mellé fektettem (két tetőbe 9-9, egyikbe pedig 10 szelet jutott) úgy hogy valamennyire fedjék egymást, de középen üres hely maradjon.

Elkezdtem lerétegezni a tölteléket: legalulra vékonyra szeletelt sajt került, majd paprika, szalámi, lilahagymacsíkok, kettéhajtott sonka, bacon, végül újabb réteg paprika és sajt következett. Ráhajtottam a tészta lelógó végeit, középen-alul szorosan benyomkodva, hogy ne tudjon kiszökni a töltelék.


Felvert tojással megkentem a tetejét és őrölt borssal megszórtam.

200 fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt pirosra-készre sütöttem. Azonnal, szépen szeletelhető! A tányérokon további frissen őrölt borssal szórtuk meg az adagunkat.


Nagyon-nagyon laktató és nagyon-nagyon finom! Pontosan így, édeskés tésztával volt tökéletes, de aki szeretné, próbálja ki sima, leveles tésztával. A töltelék tetszőlegesen variálható, akár tejföl-szalonnakocka-fokhagyma-reszelt sajt keverékével is ízletes ételt kaphatunk.

Annyira örülök, hogy elkészítettem! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése