2014. október 20.

Almás pite

Életem eddigi legjobb almás pitéjét sütöttem tegnap és ezért nagy-nagy köszönet jár Erdős Tündének, hiszen az ő oldalán, az Epermester Gasztro Mánián találtam meg a receptjét. Persze elsőre a fotójába szerettem bele, hiszen Tünde olyan profin tálalta a sütit, hogy összefolyt a nyál a számban, ahogy ránéztem. Nekem nem volt türelmem különleges díszítésekhez tegnap, hiszen ahogy kivettem a sütőből, már szeltem is fel és még melegen megkóstoltam. Mennyei!


Az eddigi nagy kedvencem az amerikai almás pite volt, de azt már annyiszor megsütöttem, hogy Imi elkezdett valami hagyományos, reszelt almás pitére vágyni. Olyan igazi, vastag tésztásra. Én viszont jobban szeretem, amikor vékony a tészta és sok gyümölcs van közte. Így egy kompromisszumos megoldás született Tünde receptje alapján. Reszelt alma + viszonylag vékony tészta.

Hozzávalók a tésztához:
- 40 dkg liszt
- 20 dkg vaj
- 15 dkg porcukor
- 3 tojás sárgája
- 1 csomag sütőpor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 citrom reszelt héja
- 3 púpos evőkanál tejföl
- csipetnyi só

A hozzávalókat egy tálba öntjük és gyorsan összegyúrjuk. Tünde csak 2 evőkanál tejfölt ír a receptjében, nekem kellett hozzá a 3.

A tésztából gömböt formálunk és fóliába csomagolva hűtőbe tesszük pihenni.


Amíg pihen a tészta, elkészítjük a tölteléket.

Hozzávalók a töltelékhez:
- 15 db alma
- 20 dkg cukor
- 1 citrom leve
- 1 evőkanál fahéj
+ zsemlemorzsa a tészta meghintéséhez
+ 1 tojás a kenéshez

Az almákat meghámozzuk, lereszeljük és összekeverjük egy kevés cukorral és a citromlével. Állni hagyjuk.

Amikor már jó sok levet eresztett, kicsavarjuk. Hozzáadjuk a maradék cukrot és a fahéjat és jól összedolgozzuk.

A tésztát kivesszük a hűtőből, kettéosztjuk. Az egyik felé gáztepsi méretűre nyújtjuk. A tepsit kibéleljük sütőpapírral és beleemeljük a tésztát. Tetejét meghintjük zsemlemorzsával. Erre egyenletesen ráterítjük az almatölteléket. A tészta másik felét is kinyújtjuk és rásimítjuk az almára. Jól rányomkodjuk, villával megszurkáljuk, hogy a sütés közben keletkező gőz távozhasson belőle.

Felvert tojással megkenjük a tetejét és 180 fokosra melegített sütőben kb. 35 perc alatt pirosra sütjük.

Én egy tojás fehérjét - a tésztából kimaradt három is - kevés cukorral gőz felett kemény habbá vertem és a sütési idő letelte előtt 5 perccel habrózsákat nyomtam a pite tetejére. Ez is szépen megpirult mire elkészült a süti.


Csak ismételni tudom magam: isteni finom lett. A tésztába beledolgozott citromhéj különleges ízt és illatot ad a sütinek. Pont annyira lett ropogós a teteje amennyire kell, miközben a tészta nagyon lágy és omlós maradt. 

Köszönöm a receptet, Tünde!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése