2014. augusztus 4.

Szilvás pite

Tegnap meglátogattuk kedvenc masszőrünket, Zolit és menyasszonyát Bettit. Nagyon kedvesek voltak, ebédre hívtak minket vendégségbe. Természetesen nem akartam üres kézzel érkezni, így már napokkal előtte kitaláltam, hogy kócos krémest sütök és azt visszük desszertnek.

Az utolsó pillanatban azonban meggondoltam magam, két okból is:
1. A kócos krémes a nagy melegben nem lett volna tökéletes választás, a tejszínhab nem bírta volna ki a szállítást
2. Volt még egy kis szilvám otthon és egyre inkább szilvás sütiben kezdtem gondolkodni, amikor szembe jött velem az interneten Kingus szívecskés szilvás pitéje


Mivel Zolinak és Bettinek nemrég volt az eljegyzése, ezért úgy éreztem, megtaláltam a tökéletes süteményt! Szállítható, egyszerűen elkészíthető, szívecskékkel díszített - így tényleg szerelmeseknek szól - szóval valóban a legmegfelelőbb választás. Ráadásul én imádom a linzertésztából készülő pitéket, ezért bevallom, egy kicsit önző módon is döntöttem... :)

Kingus receptjét vettem ugyan alapul, de néhány változtatást eszközöltem rajta. Rögtön az elején láttam, hogy neki alacsonyabb pitesütő tálja van mint nekem, ezért igyekeztem ennek megfelelően módosítani a hozzávalókon. Most az én változatomat írom le.


A tölteléket előző este elkészítettem.

Hozzávalók a töltelékhez:
- 80 dkg szilva
- 2 evőkanál szilvalekvár
- 3 evőkanál cukor
- 2 dl víz
- 3 evőkanál búzadara
- 1,5 teáskanál őrölt fahéj

A szilvát megmostam, kimagoztam és mivel jó érett volt már, ezért nem is aprítottam kisebbre, úgy gondoltam, hamar szét fog főni. Egy lábasba helyeztem, ráöntöttem a vizet, megszórtam cukorral, fahéjjal és melegíteni kezdtem. Közben hozzákevertem a lekvárt is. Amint felforrt, hozzáadtam a búzadarát és folytonos keverés mellett sűrűsödésig főztem.

Kihűtöttem és éjszakára hűtőbe tettem a krémet.


Másnap már csak a tésztát kellett összeállítanom.

Hozzávalók a tésztához:
- 37 dkg liszt
- 25 dkg vaj
- 12 dkg porcukor
- 2 csomag vaníliás cukor
- 1 tojás sárgája
- 3 evőkanál hideg víz
+ kenéshez: 1 teáskanál porcukor, 2 evőkanál tej

A lisztet egy mélyebb tálba öntöttem, belemorzsoltam a vajat, hozzáadtam a cukrot, vaníliás cukrot, vizet és gyorsan összegyúrtam. Két részre osztottam: egy nagyobbra és egy kisebbre, gömböket formáltam belőlük és fél órára hűtőbe tettem mindkettőt.

Ezután a nagyobb gömböt kerek lappá nyújtottam és beleemeltem a pitesütő formámba. Belenyomkodtam a tésztát, úgy hogy a felső széléig ért a formának.

Belesimítottam a szilvás tölteléket és mivel csak a forma kb. háromnegyedéig ért, ezért a tészta széleit ráhajtottam a töltelékre. A kisebbik gömböt is kinyújtottam, ebből szív formákat szaggattam ki és a süti tetejére rendeztem kör alakban.

Tej és porcukor keverékével megkentem, majd 180 fokra előmelegített sütőbe toltam és kb. 25 perc alatt pirosasra sütöttem. Még melegen megszórtam fahéjas porcukorral.


Éppen kihűlt mire Zoliéknál eljutottunk a desszertig. Nagyon finom süti, nem túl édes, így meleg nyári napokon is kitűnő desszert. Felszeletelve viszont nem igazán mutatós, mert a töltelék elég folyós, lágy, ezért nem egyszerű szeleteket vágni belőle. :) Talán egy kicsit több búzadarával jobban megállna.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése