2014. július 3.

Kávés keksz cukormentesen

Szoktam gondolkodni azon, hogy mint édesszájú, sütikedvelő nőszemély, gyakrabban kellene cukor helyett valamilyen édesítővel sütnöm, hogy a bűn kisebb legyen. :) Sajnos azonban legtöbbször a bizonytalanságom és rutintalanságom győz, és inkább a jól ismert cukornál maradok.

Ennél a keksznél viszont vettem a bátorságot, és a cukrot, valamint a porcukrot egyaránt folyékony édesítővel helyettesítettem. Okozott egy kis aggodalmat, de a végeredmény szerintem egészen jó lett, még ha van is mit alakítani rajta. Az eredeti receptet a Nosalty-ról néztem ki.


Hozzávalók a tésztához:
18 dkg finomliszt
10 dkg vaj
2 teáskanál folyékony édesítőszer (vagy 5 dkg cukor)
20 ml feketekávé

A krémhez:
20 dkg vaj
2 teáskanál folyékony édesítőszer (vagy 5 dkg porcukor)
1 kávéskanál vaníliaaroma (vagy 1 csomag vaníliás cukor)
25 ml feketekávé (eredetileg 20 ml)

Elkészítés:
A tésztához valókat összegyúrjuk. Nekem egy picivel több vaj kellett az összegyúráshoz, nem akart összeállni rögtön. A tésztát kb. fél cm vastagra kinyújtjuk, majd karikákat, vagy ahogy én, virágokat szúrunk ki belőle. Előmelegített, 160 fokos sütőben megsütjük. 
A krémhez a vajat összekeverjük az édesítővel, az aromával és a kávéval. Összeragasztjuk vele a kekszeket.

A krém készítése előtt gondolkodóba ejtett az édesítő használata, mivel az folyékony, az eredeti recept pedig porcukrot ír, ami száraz hozzávaló. Féltem tőle, hogy szét fog folyni a krém, mert nem fogja majd össze semmi. Aztán arra jutottam, hogy ha hűtőben fogom tartani, akkor a vaj biztosan keményebb marad, nem kell izgulnom. Így is lett. :)
Érdemes a krémet megkóstolni, Andrásom nagyon kevésnek találta a kávét, abból a recepthez képest kicsit többet tettünk bele. Az édesítők sem ugyanolyanok, amiatt is célszerű kóstolást beiktatni a kekszek összeragasztása előtt.


Ebből az adagból nagyjából 25 keksz jön ki, én természetesen mindent duplán mértem. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése