2014. június 2.

Palacsinta mint levesbetét - fridatto

Hogyan kerül palacsinta a húslevesbe? Nagyon jó kérdés, sokaknak biztosan furcsán hangzik. Néhány évvel ezelőttig még nekem is, hiszen én úgy nőttem fel, hogy a húslevest cérnametélttel, csigatésztával, maximum daragaluskával tudtam elképzelni. Aztán egyszer csak egy étteremben megláttam az étlapon azt a kifejezést, hogy "fridatto leves" és kérdésemre, hogy mit is takar ez pontosan, elmondta a pincér, hogy erőleves palacsintatészta betéttel. Azonnal megrendeltem és nem is bántam meg.


Valamiért azonban az otthoni étkezések során nem honosítottam meg. :) Gondolkodtam az okokon és rájöttem, hogy a magyarázat nagyon egyszerű. Amikor húslevest főzök, mindig rengeteg zöldséget pakolok bele. Általában tyúkhúslevest készítek, sok hússal, csirkemájjal. Imi a tányérjára ezekből szokott szedni de annyit hogy alig fér mellé egy kis lé. A tésztát egyáltalán nem igényli, nagyon ritkán kér bele. Magamnak meg bőven elég, ha kifőzök 1-2 maréknyi cérnametéltet, csigatésztát. Így valahogy eszembe sem jutott még palacsintát sütögetni magamnak.


Anyák napjára viszont egy jó kis marhahúslevet akartam főzni és ekkor gondoltam arra, hogy 6 személyre már igazán megéri palacsintatésztával bíbelődni.

Előző nap délután 6 órán keresztül főztem a levest, egészen addig, amíg a hús szinte szétomlott benne, a zöldségek még a vajnál is puhábbak lettek. Ezeket kiemeltem belőle, a levest leszűrtem és éjszakára lehűtöttem őket.

Másnap Imi apróra vágta a húst és a zöldségeket és tálra rendezte. Én pedig nekiláttam a zöldfűszeres palacsintametélt elkészítésének.


Hozzávalók:
- 3 dl tej
- 1 dl szódavíz (szénsavas ásványvíz)
- 1 nagyobb tojás
- kb. 20 dkg liszt
- fél marék petrezselyem és metélőhagyma vegyesen
- csipetnyi só
- olaj vagy kókuszzsír

A tojást egy tálba ütöttem és a tejjel, szódavízzel egy habverő segítségével kikevertem. Apránként hozzáadtam a lisztet, sót és csomómentesre dolgoztam. Végül az apróra vágott zöldfűszerek is belekerültek.

Nagy kedvencem a kókuszzsír, erről fogok még írni. Nemrég fedeztem fel és már elég sok mindenhez ezt használom. Többek között a palacsintasütéshez is. Így tehát a serpenyőt kókuszzsírral kentem meg mielőtt az első adag tésztát beleöntöttem volna, (két palacsintánként szoktam megkenni a serpenyőt egyébként), majd a szokásos módon megsütöttem a palacsintákat.


A fenti adagból 8 db palacsinta készült. Ezeket felcsavartam és szélesebb csíkokra vágtam. Lehet kiterítve keskenyebb, rövidebb metélteket is vágni belőle, kinek hogyan tetszik.

A forró levest ízesíthetjük további apróra vágott petrezselyemmel, nálunk ez most elmaradt.


Mindenkinek ízlett ez a levesbetét-verzió, úgyhogy máskor is készítek ilyent. Még Imi is kérte, hogy a legközelebbi marhahúslevest is palacsintatésztával tálaljam. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése