2014. április 28.

Banános sajttorta

Egyetlen bejegyzés erejéig megszakítom a húsvéti receptek publikálását. Jó okom van rá, ugyanis Linda oldalán, a Konyhalál blogon meghirdetett Nyomozz! Süss! Nyerj! nyereményjáték utolsó napjai következnek és azok, akik jelentkeztek a játékra, eljutottak a megfejtésig és ott kiválasztottak egy számukra szimpatikus receptet, a mai naptól kezdve mutathatják meg, hogy mit alkottak belőle. :)

Igen, én is beneveztem erre a nagyon ötletes játékra és Columbo hadnagyot megszégyenítően nyomoztam a végső megoldásig. Ott pedig rátaláltam rengeteg finomságra. Nehéz volt a döntés, hogy közülük melyiket készítsem el. A banános sajttorta mellett döntöttem.


Nagyon nehezen álltam meg, hogy ne mutassam meg olvasóimnak ennek a fantasztikus tortának a képét, mert igazán jól sikerül, bárki kóstolta, ízlett neki. Imi kifejezetten dicsérte, hogy jól választottam. Tomi is bevágott belőle két szeletet, kolléganőim pedig elkérték a receptjét. Úgyhogy ezúton is köszönöm Lindának a lehetőséget, hogy megismertetett vele. :)

Linda biztatta a játékosokat, hogy kedvük szerint módosítsanak a recepten, de én egyelőre tartottam magam az eredeti leíráshoz és jól is tettem, mert tökéletes állagú sütit kaptam. Legközelebb is csak egyetlen dolgon fogok változtatni, méghozzá azon, hogy milyen gyümölcsből készítem. Mert úgy gondolom, hogy például eperrel, málnával, szederrel is nagyon finom lehet, nemcsak banánnal.


Hozzávalók a tésztához:
- 18 dkg omlós, kakaós keksz
- 9 dkg vaj

Igen, mindössze ennyi a hozzávaló. Én sem akartam elhinni. :)

A kekszet ledaráltam és összegyúrtam a lágy vajjal. A 26 cm-es kapcsos tortaformámat kibéleltem 3 réteg alufóliával úgy hogy az oldalára is jutott belőle. Ezt beterítettem sütőpapírral - szintén az alját és az oldalát is - majd belenyomkodtam a kekszes tésztát. És máris készülhetett a krém.

Hozzávalók a krémhez:
- 2 banán
- 40 dkg natúr sajtkrém
- 3 tojás
- 8 dkg cukor
- 1,5 dl tejföl
- 1 vaníliarúd kikapart belseje (kihagytam)
- 5 dl habtejszín

Ennek is pofonegyszerű az elkészítése: az összes hozzávalót összeöntöttem egy edényben és robotgéppel kikevertem. A masszát beletöltöttem a sütőformába és 180 fokra előmelegített sütőbe helyeztem.

Kicsit aggódtam, hogyan fog megsülni, hiszen nagyon híg volt a krém.


Kb. 20 perc után elkezdett szépen lassan pirulni a teteje és kívülről befelé szilárdulni a krém. Linda 40-50 perc sütési időt javasolt, én 50 percig sütöttem a tortát. Nagyon lágy, remegős volt a töltelék. Lezártam a sütőt és résnyire nyitottam a sütő ajtaját, így hagytam langyosra hűlni.

Közben elkészítettem a díszítés felét: két maréknyi csokis kekszet ledaráltam. A kekszmorzsát rászórtam a torta tetejére és a sütőformával együtt betettem a hűtőbe. Ezután elmentünk moziba. :)

Amikor hazaértünk, csodálkozva láttam, hogy teljesen megszilárdult a banánkrém. Eltávolítottam a sütőformát - az alját és az oldalát is - és átemeltem egy tányérra a tortát. Egy banánt felkarikáztam és a süti szélét feldíszítettem vele.



Nem tudok mást írni rá: ki kell próbálni, mert nagyon finom! :)




2 megjegyzés:

  1. Tényleg türelmesen ki kell várni, míg teljesen lehűl, mert különben folyós és használhatatlan. Kifejezetten jót tesz neki 1 éjszaka a hűtőben!
    Én legközelebb több kekszet használok az alaphoz, mert vékony lett.
    Nagyon kellemes ízű torta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a véleményt. :) Szép napot kívánok!

      Törlés