2014. január 20.

Diós bejgli

Ahogy azt már a Mákos bejglinél már említettem, ebben a receptben is leírom a 6 rúd bejgli tésztájának a készítését, valamint jelen esetben a diós töltelékét.
Nem is szaporítanám a szót, lássuk inkább újra a kezdeteket. 


Hozzávalók 6 rúd bejglihez:
90 dkg liszt
25 dkg vaj
12,5 zsír
10 dkg porcukor
1 csomag szárított élesztő vagy 2,5 dkg friss élesztő (én ez utóbbit használtam)
2 tojássárgája
1 dkg só
1 dl hideg tejszín
2 dl hideg víz
1 tojás a kenéshez

Most pedig mivel diós bejgliről van szó, jöjjön a diós töltelék. :)

A 2 rúdra elég diós töltelék hozzávalói:
23 dkg dió
16 dkg kristálycukor
5 dkg zsemlemorzsa
1,6 dl víz
1 kk. fahéj
1 marék mazsola


A töltelék elkészítése:
A vizet és a kristálycukrot jól felforraltam, összekevertem a többi hozzávalóval, majd kitettem az udvarra hűlni.

A tészta elkészítése:
A lisztben elkevertem az élesztőt, hozzáadtam a porcukrot, a vajat, a zsírt, a sót, a vizet, a tejszínt és a tojássárgáját. 
A 6 rúd érdekében elosztottam az összegyúrt tésztát 6 egyenlő részre. A diós bejglihez kettőt egymás után kb. 21x28 cm-es téglalapokká nyújtottam, majd megkentem őket a diós töltelékkel. A tészta széleit kicsit felhajtottam, majd feltekertem. Mindezt a délelőtt folyamán tettem meg.
Délután, úgy 3-4 órával később megkentem őket tojássárgájával, és újabb 3-4 órát száradni hagytam. Ekkor lekentem a tojásfehérjével is. Ez azért fontos, hogy szép márványos legyen a bejgli. Sütés előtt villával jól megszurkáltam a rudakat, amilyen mélyen tudtam. A száradás közben a hűvös kamrában tartottam a bejgliket, de nem vártam reggelig a sütéssel, hanem még este megsütöttem őket előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 30-40 perc alatt. Meleg helyen nem szabad pihenni hagyni a bejgliket, mert túlkelnek.


Személyes megjegyzésem: nekem a diós volt a kedvencem minden bejgli közül. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése