2013. november 14.

Lilahagymás-kakukkfüves burgonya

Hétvégén feltöltöttem a Facebook oldalunkra ennek a köretnek a fotóját és azóta már többen is jelezték,
hogy szeretnék elkérni a receptjét, mert még nem ismerik. Mulasztásomat máris pótolom, hátha valaki épp a hétvégi ebéd részeként szeretné elkészíteni.

Gyerekkoromban sokszor előfordult nálunk ez a lilahagymás-kakukkfüves krumpli. Leggyakrabban baconbe göngyölt, sajttal töltött sült virsli mellé készítette apukám. A receptjét is tőle tanultam.


A legfontosabb hozzávaló egy vastag aljú, öntöttvas vagy valamilyen tapadásmentes edény, mert szinte saját levében kell párolni a krumplit, nagyon hamar lesül, ha nem megfelelő lábasban készül. 

A második legfontosabb hozzávaló a friss kakukkfű. Ennek hiányában természetesen megszórhatjuk szárítottal is, de a frisstől egészen más lesz az ízharmóniája.

Hozzávalók:
- krumpli
- lilahagyma
- friss vagy szárított kakukkfű
- őrölt bors
- só
- olaj

Az arányokat csak úgy "érzés szerint" szoktam beállítani, szerintem pontos mennyiségeket soha nem alkalmaztunk.


Az elkészítése nagyon egyszerű.

A krumplit meghámozom, gerezdekre vágom. A hagymát megpucolom és feldarabolom vagy karikázom, mikor milyen kedvem van. 

Az edényben felhevítem az olajat, rádobom a krumplit, megsózom és összekeverem. Lefedve párolom kb. negyed órán keresztül. Ez után rászórom a hagymát és megint összekeverem. Tovább párolom-pirítom fedő alatt, időnként megrázogatom, hogy ne nagyon törjön össze a krumpli (ha nem baj, hogy összetörik, lehet kevergetni is, én is ezt tettem legutóbb). 

Amint megpuhult a krumpli, megszórom a kakukkfűvel és őrölt borssal. Frissen őrölt borsot, méghozzá 4 színűt (fekete, rózsa, zöld és fehér) használtam.


Nem mondhatni szaftos köretnek, viszont kitűnő pecsenyelében sült húsok mellé, mert meg lehet locsolni vele. Én a sörben sült csülökhöz készítettem Imi névnapi ebédjére.

Újkrumpliból is nagyon finom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése