2013. szeptember 29.

Chilis-gyömbéres sertéshús bulgurral

A csokoládés wassant receptjén kívül Judit eljuttatta hozzám az egyik ebédjük recepjét is, szépen precízen, fázisfotókkal dokumentálva. :)

Akinek kevés az ideje, hogy ízletes húsételt varázsoljon a család elé az asztalra, az biztosan nagyon fog örülni neki. Judit, kismama lévén eléggé elfoglalt. Éppen ezért igyekszik olyan recepteket felhasználni, amelyeket Botond mellett meg tud valósítani. Fontos számára az is, hogy változatosan étkezzenek. Szeret kísérletezni, különleges ízeket is bátran kipróbál.

Judit, innen üzenem, hogy remélem, máskor is gondolsz ránk, amikor főzöl és elküldöd a legújabb - vagy akár már sokadszorra kipróbált - receptedet.


Lássuk a chilis-gyömbéres hús hozzávalóit. Judit ezt az adagot kettejüknek készítette, így adta meg a mennyiségeket.

"Hozzávalók:
- 40 dkg sertéshús (karaj vagy tarja)
- 2 evőkanál méz
- chilipaprika (őrölt vagy pehely)
- őrölt gyömbér
- só
- őrölt bors
- 2 nagyobb vöröshagyma
- 2 dl víz
- 3-4 evőkanál ketchup
- 2 evőkanál szójaszósz
- 1 evőkanál Worchestershire szósz
- 1 evőkanál vörösborecet 
- olaj

A húsra felszeletelve lesz szükségünk, ha van lehetőségünk, szeleteket vásároljunk.


A karajt/tarját kiklopfoljuk, mindkét oldalát megszórjuk sóval, borssal, gyömbérrel, chilivel. Egy mélyebb edénybe lefektetjük az első szelet húst, a tetejére rácsorgatunk egy kevés mézet, ezt a következő szelet hússal "elmaszatoljuk" rajta, majd ráfektetjük az alsóra. Ezt a műveletet addig ismételjük, míg a karaj/tarja elfogy. A legfelsőre is kenünk egy kis mézet, majd negyed órára-fél órára félretesszük pihenni a hústornyot.

Ez alatt megpucoljuk a hagymákat és vékony szeletekre, vagy kisebb kockákra vágjuk.


Egy mélyebb serpenyőben olajat melegítünk és a hússzeletek mindkét oldalát megpirítjuk benne. Kiemeljük a serpenyőből és egy tányéron félretesszük mindet. A hagymát megpároljuk a visszamaradt olajban. Felöntjük a vízzel, hozzáadjuk a ketchupot, szójaszószt, worchestershire szószt, vörösborecetet. Jól összekeverjük, majd visszahelyezzük bele a hússzeleteket és lefedve kb. 30-40 perc alatt puhára főzzük a fűszeres lében."


Judit köretként bulgurt főzött hozzá. Aki még nem hallott a bulgurról, itt a blogon egy másik bejegyzésben olvashat róla és láthatja, hogy én paradicsommal, uborkával, lilahagymával szoktam készíteni.

Most pedig Judit változata következik.

"Hozzávalók:
- 25 dkg bulgur
- 1 közepes hagyma
- só
- 2,5 dl húsleves (lehet kockából is)
- 1 kávéskanál pirospaprika (elhagyható)
- olaj

A hagymát apróra vágjuk, kevés olajon üvegesre pirítjuk. Hozzákeverjük a pirospaprikát, beleöntjük a bulgurt. Összekeverjük. Felöntjük a húslevessel, felforraljuk. Ekkor levesszük a tűzről és kb. 15-20 percet hagyjuk lefedve.

Ha időt szeretnénk megtakarítani, akkor a köretet elkészíthetjük addig amíg a hús a mézzel és fűszerekkel pihen."


Köszönjük szépen, nagyon jól hangzik. Én biztos el fogom készíteni és a Facebook oldalunkon beszámolok az olvasóknak, hogy milyen lett.

Kaptam egy bónuszképet is, jót mosolyogtam rajta. A következő kísérőszöveg állt mellette:

"Nem tudom, te hogy bírod a hagymapucolást, én elég nehezen, bármit csinálok, óriási bőgésbe torkollik. Most kölcsönkértem Tomi airsoft-os sisakját, abban egész jól ment. :)"


Nekem egyetlen tuti receptem van hagymapucoláshoz: kontaktlencse. Általában azt viselek szemüveg helyett és a kontaktlencse nem ereszti át annyira a hagyma illóolajait. Vidáman pucolom, aprítom, csak egy picit irritálja a szemet, de nem annyira, hogy könnyezzek tőle. Ha viszont a szemüvegem van rajtam, akkor úgy járok mint Judit. Az első 15 másodperc még elviselhető, utána hangosan zokogok és rohangálok a lakás egyik pontjáról a másikra, hátha csillapodik az irritáció. Sajnos időnként elfelejtem, hogy nem kontaktlencse van rajtam, és úgy állok neki a hagyma aprításának. Aztán jön a fájdalmas felismerés és elkezdek sírni...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése