2013. augusztus 31.

Őszibarackos-étcsokoládés torta

Tudom, hogy ezt a bejegyzést néhányan már nagyon várják, hiszen amióta feltöltöttem Facebook oldalunkra a torta fotóját, azóta kérdezgetik, hogy mikor érkezik a recept hozzá?

Lemaradásomat gyorsan pótolom, hiszen most még elkészíthető friss őszibarackkal a süti. Igaz, szerintem az sem rontaná el, ha befőtt kerülne bele.


Aki még nem hallott róla, annak írnám, hogy ez az a bizonyos torta, ami két dologról nevezetes.

1. A tésztájába a néhány évvel ezelőtt eltett őszibarack befőttemet akartam beledolgozni. Ez majdnem meghiúsult. Egyedül voltam itthon és sehogyan sem tudtam lecsavarni az üveg tetejét. Próbálkoztam mindenféle praktikával, késsel levegőt engedtem a kupak alá, stb. De meg sem moccant. Végső kétségbeesésemben a Facebook oldalunkon kértem segítséget az olvasóktól. Mindenki nagyon segítőkész volt, csak úgy záporoztak a jobbnál jobb ötletek. Végül egészen más úton sikerül kinyitni az üveget (Imi hazaérkezett és a férfierő ismét hasznosnak bizonyult), de ennek hatására a héten elindítottuk oldalunkon a TIPPEK-TRÜKKÖK-TANÁCSOK rovatot, ahol egymásnak segíthetünk egy-egy adott problémával kapcsolatos ötlettel. Hiszen bárki kerülhet olyan helyzetbe a konyhai ténykedése során, hogy nem tudja: onnan hogyan tovább.

2. És ami fontosabb: ez a torta arról híres még, hogy anyukámék 40. házassági évfordulójára készítettem. Azt akartam, hogy nagyon-nagyon jól sikerüljön, hiszen különleges alkalomra szántam.


A fenti kép 1973. augusztus 14-én készült. A lenti pedig néhány nap híján 40 évvel később.


Valamilyen könnyű, gyümölcsös tortát akartam csinálni, mert 35 fokos kánikula volt azon a héten is. De aztán elcsábultam, és úgy döntöttem, hogy a csoki nem maradhat ki belőle. Éppen előző héten készítettem el egy sütit, amit én csak úgy önmagában szoktam megsütni és tortának nevezni. Régebben körtét dolgoztam a tésztájába, de mivel most elkezdtem feldolgozni a 4 éve készített őszibarack befőttjeimet, ezért ez került bele. Így nézett ki:


Nagyon finom, könnyű állagú sütemény, úgy döntöttem, hogy tökéletes lesz tortaalapnak. Mivel barack került a tésztájába, ezért nem volt kérdés, hogy a krémet is barackkal fogom ízesíteni. Meg csokival...

Hozzávalók a tortalaphoz:
- 20 dkg vaj + a tortaforma kikenéséhez
- 17,5 dkg cukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- késhegynyi őrölt fahéj
- 4 tojás
- 3 evőkanál barackpálinka
- 25 dkg liszt
- 1 teáskanál sütőpor
- 3 nagy, érett őszibarack (vagy 1 üveg barackbefőtt)
- 10 dkg étcsokoládé
- 1 csipet só
- zsemlemorzsa

A lágy vajat a cukorral, vaníliás cukorral, fahéjjal és egy csipet sóval habosra kevertem. Ezután beledolgoztam a tojásokat és a körtepálinkát. Az átszitált, sütőporral elkevert lisztet a végén adtam hozzá, jól kikevertem az egészet.

A barackbefőttet lecsöpögtettem, kis darabokra vágtam, a csokit felaprítottam és ezeket is a masszához dolgoztam.

Kivajaztam és zsemlemorzsával megszórtam egy tortaformát. A tésztát beleöntöttem és 200 fokra előmelegített sütőbe toltam. Kb. 35 percig, tűpróbáig sütöttem.

Még forrón kiborítottam a formából és félretettem hűlni.


Tehát, ahogy említettem, akár itt is meg lehetne állni, mert krém nélkül is teljes értékű ez a süti. De kitaláltam hozzá egy mascarponés krémet, ami nagyon feldobta az összhatást.

Hozzávalók a krémhez:
- 25 dkg mascarpone
- 2 dl habtejszín
- 1 maréknyi csokilapocska (Lidl-ben kapható, tortadekor)
- 1 őszibarack
- 2 evőkanál porcukor

A tejszínt a porcukorral kemény habbá vertem, majd hozzáadtam a mascarponét és robotgéppel jól kikevertem. Félretettem belőle 5 evőkanálnyit.

A barackot meghámoztam, magját eltávolítottam és apró darabokra vágtam. A csokilapokkal együtt beleöntöttem a mascarponés habba és összedolgoztam.

A kihűlt tortalapot bevontam a barackos krémmel.


Végül a félretett 5 evőkanálnyi habot kentem rá, hogy teljesen fehér legyen a torta teteje. Barackdarabokkal és mentalevelekkel díszítettem.


A torta gyors ütemben fogyott, ízlett mindenkinek. Nagyon örültem, hogy szüleim is elismerően nyilatkoztak róla, hiszen tulajdonképpen nekik készült.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése