2013. július 23.

Sárgabarackleves málnával

Vasárnap reggel arra ébredtem, hogy jár az agyam, mit is kellene csinálni a sok sárgabarackból ami még a szombati lekvárkészítés után megmaradt. Mivel délutánra a barátainkat vártunk, úgy gondoltam, egy részéből sütit sütök. Rövid gondolkodás után megszületett a döntés: a másik részéből levest készítek Iminek, aki velem ellentétben szereti a gyümölcsleveseket.


Eleinte még én magam sem tudtam, hogy milyen lesz a végeredmény. Felvázoltam Iminek az ötletet, aki nem tiltakozott ellene, de láttam rajta, hogy vannak fenntartásai, mert eddig még csak hagyományos, sok féle gyümölcsből készült levest, valamint szilvalevest szoktam készíteni neki. Az utóbbit viszont kondérszámra, amikor érik a szilva. Abból nem tudok eleget főzni, az utolsó cseppig meg szokta enni.

Most már ez a leves is ilyen lesz, mint utóbb kiderült. :)

Hozzávalók:
- 8 db nagyobb sárgabarack vagy 12 db kisebb
- 4 dl víz
- 4 dl tej
- 4 evőkanál cukor
- fél csomag vanília ízű pudingpor 
- 1 teáskanál őrölt fahéj
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 marék málna

A barackokat megmostam, kimagoztam és felkockáztam. A fele mennyiséget egy lábasban feltettem főni a vízzel, cukorral, vaníliás cukorral, fahéjjal.

Negyed órán keresztül főztem. Közben csomómentesre kevertem a pudingport a tejjel. A főtt barackot botmixerrel pépesítettem a vízben, majd hozzáöntöttem a pudingos tejet. Jól kiforraltam.

A maradék sárgabarackot belekevertem a levesbe és kb. 3-4 perc alatt összefőztem az egészet.

Tálaláskor málnát szórtam a tányérba. Imi nem bírta kivárni, hogy teljesen kihűljön a leves és még langyosan megkóstolta. Nagyon ízlett neki! Néhány órás hűtőben tárolás után pedig még jobb volt.


A legnagyobb dicséretet az jelentette számomra, hogy egyedül fogyasztotta el a teljes mennyiséget, és már tegnap megkérdezte, hogy főznék-e egy újabb adagot. Természetesen elkészült az is. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése