2013. április 18.

Sütőben sült almás palacsinta

Közkívánatra ennek a sütinek a receptjét teszem közzé most. Múlt vasárnap sütöttem meg és még aznap fel is töltöttem róla egy képet a Facebook oldalunkra. Azonnal nagy tetszésnek örvendett és volt olyan olvasónk aki már meg is kérdezte, hogyan készül. Így hát nem szeretnék késlekedni vele, máris leírom.



Aznap nem terveztem sütni, örültem, hogy az ebéd elkészítésére jutott idő. Viszont volt otthon néhány almám, ami kezdett kissé fonnyadozni és sajnáltam volna kidobni. Gyorsan leültem az internet elé és kerestem valami könnyen elkészíthető almás süti receptet. Az Ízek és Élmények blogon találtam meg ezt a különleges palacsintát, ahol Flóra több változatát is láthatjátok, különböző gyümölcsökkel elkészítve. Nekem kapóra jött, hogy az ő kedvence az almás, mert rögtön ezt dobta ki a Google.


Egy ici-picit módosítottam a receptjén, így ezt fogom most leírni.

Hozzávalók:
- 25 dkg liszt
- 3 tojás
- csipetnyi só
- 2 evőkanál porcukor
- 2,5 dl tej
- 1,8 dl szénsavas ásványvíz vagy szódavíz
- 4 db alma
+ a tetejére fahéj és cukor

A lisztet, a tojásokat, a sót, a porcukrot, a vizet és a tejet egy kézi habverővel jól összekevertem és egy híg palacsintatésztát kaptam.

Az almákat meghámoztam, negyedekre vágtam, magházukat eltávolítottam és felszeleteltem vastagabb szeletekre.

Egy szögletes üveg sütőtálat kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem a palacsintatásztát és beleszórtam az almát. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam a tálat és kb. 5 percig sütöttem. Ekkor kihúztam, megszórtam a cukorral elkevert fahéjjal, majd újra betoltam a sütőbe és 35 perc alatt készre sütöttem.


Ugye milyen egyszerű? És amilyen egyszerű, olyan finom is. Én még melegen ettem, és természetesen nem maradhatott el mellőle a vaníliafagyi, ami számomra tökéletes párosítás az almás-fahéjas sütikkel.

Nagyon örülök, hogy megtaláltam Flóránál ezt a receptet, biztos, hogy én is ki fogom próbálni más gyümölcsökkel is. Kíváncsi vagyok, milyen lehet a savanykás ribizlivel, vagy szederrel, esetleg az édes sárgabarackkal. De a következő próbálkozás egészen biztosan a kedvenc gyümölcsömmel, az eperrel lesz! :)


A fenti mennyiségek nem tudom hány személyre elegendők. Mondhatnám, hogy 6 főre, vagy 8-ra. De az az igazság, hogy mi ketten ettük meg, és ebből a háromnegyedét a jó étvágyú férjem, a negyedét pedig én. Na jó, az is igaz, hogy nem egy nap alatt.... Hanem kettő. :)



1 megjegyzés: