2013. március 7.

Tormakrémes sonkatekercs

Egy másik szépséggel folytatom a hidegtálak sorát, a tormakrémes sonkatekerccsel. Van aki szereti, van aki nem, de egy dologban egyetértünk: nagyon mutatós, főleg ha még díszítjük is ezzel-azzal. Én uborkával szoktam, mert a harsány zöld jól feldobja a tormakrém világosságát.


Évek óta elkészítem szilveszterre a többi hidegtál és saláta mellé. Mivel mindig nagy adagot csinálok, 30-40 db tekercset, ezért külön öröm, hogy olyankor hideg van. Így egyszerűen csak kirakom a kamrába hűlni. A hűtőbe úgysem férne be ennyi tál. Szoktam átvinni anyuéknak is, és még magunknak is hagyok otthon, hiszen január elsején és az utána következő napokban nem igazán szokott kedvem lenni a főzőcskéhez. Akkor maradékokon élünk. :)

Most viszont a húsvéti asztalra is csinálok sonkatekercset. A mi Andrásunk szilveszterkor felfedezte, hogy milyen finom körtével a tormakrém. Igazi gourmand módjára ette. :) És valamelyik nap jelezte, hogy újra enne belőle, úgyhogy megegyeztünk a húsvétban. Akkor már én is megkóstolom körtével.


Hozzávalók:
- 10 szelet szögletes sonka
- 18 dkg vaj
- 4 csapott evőkanál liszt
- kb. 15 dkg ecetes reszelt torma
- 2 dl főzőtejszín
- 2 dl tej
- só
- őrölt fehér bors
- zselatin


8 dkg vajat egy lábasban felolvasztunk, beleszórjuk a lisztet és fehéredésig kevergetjük, főzzük. A tűzről félrehúzva hideg tejjel és a tejszínnel csomómentesre keverjük.

Visszatéve a tűzre jól besűrítjük és sőval, fehér borssal ízesítjük majd kihűtjük.

A maradék vajat habosra kikeverjük, hozzáadjuk a kihűlt besamelt valamint a reszelt tormát. Alaposan összedolgozzuk.

Habzsák segítségével csíkokat nyomunk a tormakrémből a sonkaszeletek közepére és felgöngyöljük. A tekercsek végeit tormakrém-rózsákkal valamint zöldségekkel díszítjük.

Én még zselatinnal szoktam átfényezni a tetejét, hogy szép csillogó legyen.


Nekem elég szokott lenni a kb. 15 dkg torma az ízesítéshez, de aki intenzívebben szeretné érezni az ízét, tegyen bele bátran többet.

Hideg helyen több napig is eláll, nem kell azonnal elfogyasztani.


Remélem, András is kedvet kapott a tormakrém elkészítéséhez. Most már nem lehet akadály számára, hogy egyen, amikor megkívánja körtével. :)



3 megjegyzés: