2012. október 19.

Sütőtökös csokis keksz

Bevallom, én a tavalyi évig nem szerettem a sütőtököt. Illetve nem is emlékszem, megkóstoltam-e egyáltalán, vagy még arra sem vállalkoztam. Több területen érzem, hogy kezdek öregedni, de a legegyértelműbb jelek az evés terén vannak, ugyanis már sokkal kevésbé vagyok válogatós, mint gyerekkoromban.


Ennek mondjuk mindenki örül, még én is. Ezért is alakult úgy múlt ősszel, hogy megkóstoltam a sütőtököt, valamint a répát is - süteményben.


A sütőtököt először leves formájában ettem, ami azóta is nagy kedvencem, akár havonta többször is elfogyasztanék belőle néhány tányérral, ami nálam viszonylag kevés ételnél fordul elő. Mivel a leveshez túl nagy tök lett véve, újabb recept után kellett néznem, nehogy kárba vesszen a maradék. Édesszájú révén egy sütit választottam, a sütőtökös csokis kekszet.


A recept, amit a Mindmegette-n találtam, egyszerű, elég gyors és a végeredmény... nem lehet abbahagyni a keksz evését. Először azt gondolja az ember, hogy méz van benne, kicsit hasonlít is az íze a mézeskalácsra. Ebben azonban egy csepp méz sincs, az édességét a sütőtök és a cukor adja.


Tehát ezekből és így készül a keksz:
30 dkg Rama margarin
40 dkg cukor
2 teáskanál fahéj
1 csomag vaníliás cukor
1 tojás
40 dkg liszt (a recept a teljes kiőrlésű búzalisztet ajánlja)
2 teáskanál szódabikarbóna
10 dkg étcsokoládé
40 dkg sütőtök (elősütve)
1 csipet só
25 dkg zabpehely (kihagyható)
10 dkg mazsola (kihagyható)
10 dkg dió (kihagyható)

Egy keverőedényben keverjük habosra a margarint, adjuk hozzá a cukrot, a vaníliás cukrot, egy kis idő elteltével a tojást és az előre megsütött, héjából kikapart sütőtököt is. Egy másik edényben keverjük össze a lisztet, a zabpelyhet, a szódabikarbónát, a sót, a fűszereket, a csokoládét, a diót és a mazsolát. Óvatosan, apránként adagoljuk a tökös keverékhez. Keverjük alaposan össze. Tegyünk sütőpapírt egy sütőlapra vagy tepsibe, evőkanál segítségével diónyi halmokat tegyünk a tésztából. Forró sütőben 150 fokon süssük 20-25 percig. Hagyjuk kihűlni. A recept szerint jól zárható dobozban, üvegben hetekig is el tudjuk tárolni a tökös kekszeket.
Mi a zabpelyhet kihagytuk a sütiből, de így is remek lett mindkét alkalommal. 


Azt javaslom, ha elkészítitek, hagyjátok több tálcán kihűlni, ne tegyétek hamar egymásra, mert összeragadnak. Nem mintha tépkedve, vagdosva nem lenne ugyanolyan finom.


Utoljára két hete készítettük el Andrással a barátainknak. Azoknak a barátainknak, akik tavaly is elismerően vélekedtek róla annak ellenére, hogy rántott májnak nézték és nevezték.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése