2012. augusztus 9.

Fahéjas szilvaleves és tejszínes-fűszeres szilvaleves


Kitört a szilvaszezon, úgyhogy beindulhatott végre a levesprojekt. Valójában nem én vártam annyira, hanem Imi, mert ő szereti ezeket az édes, hideg, gyümölcsös leveseket. Én megmaradok a jól bevált meleg - sőt forró - húslevesnél, lebbencsnél, gulyásnál és társaiknál.

A nagy forróságban jött volna igazán jól ez a hűsítő leves, de ahogy elnéztem, most sincs probléma a fogyási sebességgel. :) Egy hét alatt már másodszor főztem egy jó nagy adagot. Ebben persze közrejátszott az is - azon kívül, hogy gyorsan elfogyott az első -, hogy keresztszüleimnél (Judit szüleinél) érik mindenféle gyümölcs, köztük a szilva is, és anyuék hétfőn hoztak egy újabb hatalmas ládával tőlük. A múltkori ringló, szilva már be lett főzve lekvárnak, az uborka a csalamádéba került. A hétfői szilva nagy részéből anyu ismét lekvárt csinált - tegnap kóstoltam, nagyon finom lett -, a hozzám került fél kosárnyiból kivettem egy adagot levesnek, a többi még felhasználásra vagy megevésre vár. :)

Ez volt az első leves.

Jót vigyorogtam magamban, mert kiderült, hogy Judit is szilvalevest tervezett főzni, méghozzá az elsőt életében. Így most egyszerre két receptet is kaptok, mert ő természetesen teljesen máshogy készíti, mint én.

Az enyém egy végtelenül egyszerű leves, minimális összetevőből áll. Imi így szereti, mindenféle egyéb hozzávaló nélkül. Ő tulajdonképpen üdítőitalként szokta fogyasztani, gyakran pohárból issza.

Fahéjas szilvaleves hozzávalói:
- szilva
- víz
- cukor
- tej
- liszt
- őrölt fahéj

A leves elkészítéséhez egy 4 literes fazekat szoktam használni. A szilvát megmosom, kimagozom és a fazekat félig megtöltöm vele. Felöntöm annyi vízzel, hogy a fazék háromnegyedéig érjen, majd felteszem főni. Ízesítem jó sok őrölt fahéjjal és kevés cukorral. A cukrozás mindig attól függ, hogy mennyire édes és érett a szilva. Addig forralom, amíg elkezd leválni a héja a gyümölcsről. Ekkor botmixerrel összeturmixolom.
Ehhez a mennyiséghez fél liter tejet szoktam használni. Beleszórok 2 evőkanál lisztet, csomómentesre kikeverem, majd a botmixer segítségével elvegyítem a levesben. Jól kiforralom, és már mehet is hűlni.

Ilyen egyszerű és gyorsan elkészíthető.

Ez pedig a második.

Judittól is megkaptam a receptjét, azért az övé ennél jóval exkluzivabb. :) Nagyon finom lehet, főleg ha még fagyi is kerül a tányérba! 

Tejszínes-fűszeres szilvaleves hozzávalói:
- szilva
- víz
- cukor
- fahéj
- szegfűszeg
- citromlé vagy citromhéj vagy citromkarika
- tejszín
- VANÍLIAFAGYI
- esetleg: pudingpor, vörösbor, méz, gyömbér, kardamom, fehérbors

"Feldarabolom a szilvát, felteszem főni annyi vízzel, hogy ellepje. Teszek bele cukrot, fahéjat, szegfűszeget, citromlevet vagy citromhéjat vagy citromkarikát és összeforralom. Kiszedem belőle a darabos fűszereket, citromot. Pürésítem botmixerrel és öntök bele tejszínt. Lehet még sűríteni úgy hogy a tejszínben elkeverünk 1-2 kanál vaníliás vagy tejszínes pudingport és úgy adjuk a leveshez. Aztán jól lehűteni és a tálalásnál putty bele a vanílliafagyit:) Olvastam olyat is h vörösbort tesznek bele, meg cukor helyett mézet, meg még gyömbért,kardamomot, meg fehérborsot..."


Judit levese.

Köszönjük a receptet és a képet. Remélem mindenkinek megjött a kedve a szilvaleveshez. :) Én már anyukám szilvásgombócát várom nagyon. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése