2012. június 25.

Joghurtos eperleves mentás-lime-os túrógombóccal

Az eper sajnos már az utolsókat rúgja az idei szezonban, ezért még gyorsan kihasználjuk, hogy lehet kapni a piacon és felhasználjuk erre-arra. Sütibe, levesbe, vagy csak úgy önmagában. Ha extra élvezetre vágyunk, tejszínhabot is adunk hozzá, na meg porcukrot. És aznapra már el is intéztük a napi maximálisan bevihető kalóriamennyiséget. :)

Igaz, hogy ma szinte kora őszi időjárásunk van, de egy-két nap múlva már újra valamilyen hűsítőért fogunk könyörögni. Például ezért a levesért. Anyukámék egy népszerű gasztrobloggert hívtak segítségül, méghozzá Vrábel Krisztinát, aki a Dolce vita blogot szerkeszti, ezen felül pedig a Nők Lapja konyha rovatában publikál időről-időre. Én minden héten megveszem a Nők Lapját, aztán anyukámnál landol, aki mindig kivágja a recepteket belőle és összegyűjti egy dossziéban. Ha valami nagyon felkelti a figyelmét, akkor azonnal meg is csinálja. 


Ez az eperleves a két vagy három héttel ezelőtti számban jelent meg, ahol Krisztina finomabbnál-finomabb epres édességeket mutatott meg nekünk. Leírta, hogy milyen trükkökhöz kell folyamodnia, hogy nagyobbik fiacskája megegye az epret, ezzel ötletet adva más anyukáknak, ha netán válogatós lenne gyerekük.

Az én drága jó anyukámnak két felnőtt gyereke van plusz még apukámat is hozzászámolhatjuk és a férj/barát státusban lévő férfiembereket is. Tehát nálunk már nem kell trükköket bevetni, hogy megegyük a nyers zöldséget és gyümölcsöt, de nem állunk ellen, ha ilyen különlegességeket tesz le elénk az asztalra.

Illetve én ellenálltam, egyszerűen nem tudtam megkóstolni, mert előtte ebédeltünk az Árnyasban és egy kétszemélyes Krúdy-féle húsleves, majd egy hagymás rostélyoshoz hasonló pácolt marhahátszín és végül egy epres tiramisu után képtelen voltam enni belőle.:( De Imi hősiesen megkóstolta és azóta is emlegeti, hogy milyen finom volt. Már bánom, hogy én nem kértem belőle.


A recept nagyon egyszerű, tényleg kánikulára való, amikor az embernek még a tűzhelyet sincs kedve nagyon bekapcsolni, mert annak a melege is elviselhetetlen.

"Hozzávalók:
- 25 dkg túró
- 1 evőkanál cukor
- 1 tojás
- 1 db lime
- 1 kis csokor friss menta
- 7-8 dkg búzadara
- 50 dkg eper
- 3 dl natúr joghurt
- 4-5 evőkanál méz

A túrót keverjük el a cukorral, a tojással, a lime reszelt héjával, az aprított mentával és a búzadarával. Hagyjuk állni a masszát 20-30 percet, majd formázzunk belőle apró gombócokat és főzzük ki lobogó vízben. 

A leves főzés nélküli, tálalás előtt 2-3 órával készítsük elő majd hűtsük le. Az epret turmixoljuk le a joghurttal és a mézzel és 1 liter vízzel. Facsarjunk hozzá ízlés szerint lime-levet. A hideg levesbe tálalás előtt szedjük bele a kihűlt gombócokat." - írta Vrábel Krisztina.

Díszítésként szórhatunk bele friss mentalevélkéket. Ennyi az egész. Biztos siker kisgyerekeknél, de felnőtteknél is!

És ha már eper, szeretném megmutatni az egyik kedvenc táskámat, amit nyáron szoktam hordani.



Amilyen kicsi, olyan sok minden fér bele. Gondolom, Imi nem véletlenül választotta ezt nekem jó néhány évvel ezelőtt. Amellett, hogy tudta, hogy tetszeni fog, mert szeretem az epret, funkcióját tekintve olyannak kellett, hogy legyen, hogy beleférjen az ő cucca is, ha együtt megyünk valahova... :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése